طعم تلخ افطاری


امسال افطاری های ماه رمضان برایم شیرین نیست. جز لذتی که غذا خوردن بعد از پانزده ساعت گرسنگی دارد، افطاری های امسال لذت دیگری برایم ندارد. خیلی دلم برای ماه رمضان، برای «ربّنا» گوش کردن و «ابوحمزه» خواندن و گریه کردن تنگ شده. دیگر نه دعای افطار به زبانم می آید و نه ذکر سحر.


این که شیاطین را در ماه رمضان در بند می کنند، فکر می کنم برای آن است که یک چیزهایی را به آدم نشان بدهند. ثابت کنند که مشکل من و تو از شیطان و جن و پری نیست. لااقل برای من که اینطور بوده؛ چندان تغییر قابل توجهی حاصل نشده در این ماه. شاید بهتر بود خدا در این ماه، خودم را به بند می کشید.



بیعت دوباره

معاویه، پس از اجتماع گسترده مردم حجاز در مقابل بیت امام علی (ع) و بیعت با ایشان، طی پیامی حضور 85 درصدی مردم را بیعتی دوباره با خلفای پیشین و نشانه عشق و علاقه مردم به ابوبکر، عمر و عثمان دانست.

نفرت


پیشترها، زکات را صرف می کردند برای تألیف قلوب، برای مهربان کردن دلها، برای پیوند دادن. امروز، زکات را و همه توانشان را می گذارند برای زدودن محبت ها، برای خلق نفرت.


و انصافاً چه مهارتی دارند، در خلق نفرت...